tisdag 7 december 2010

Dyra keikkor!

Idag fick vi andra raten av betalningen, man känner rikit hu pengarna dras ur fickorna! Som tur ha man jobba så mycke att det hoppeligen täcker alla kostnader :) Sista raten kommer sen i slutet av december. Då har vi betalat flygbiljetterna och bilhyrningen i Aussina, tillsammans ca 3000€. Vi ha räkna med att det går ca 10 000€ / pers. Bättre att räkna yläkanttiin så att man sen kan göra vad man har lust me, de här en ju ändå en resa som man gör en gång i livet. 

För att spara pengar flyttade jag på hösten tillbaka hem till mina söta föräldrar och Julian flyttade hem till Norge. Denna lösning har visat sig vara en bra lösning, vi har båda bott och ätit så gott som gratis och Julian har fått dubbelt högre lön än vad han sku få här i Finland. Först var det meningen att vi båda skulle flytta till mina föräldrar men eftersom min bror Jani inte kom in ti brandmanskolan i Kuopio och hans flickvän Hani så gott som flyttade in till oss, tänkte vi att de blir allt för många personer och personligheter på 90 m2!

Jag var lite spänd i början hur det skulle bli att flytta tillbaka hem efter att ha bott först 1 år me min studiekompis Jenny och sen lite på 1 år med Julian.. Julian hade det lättare som har ett eget hus i Norge! Som tur visade det sig gå hur bra som helst, man är ju ändå inte mycket hemma! Det har varit riktigt trevligt att spendera tid me familjen och wilmadogin och Janis Hani har dessutom blivit som en syrra fö mej. Vi har samma storleks kläder och skor (!) så nuförtiden har vi en gemensam garderob, jiih!<3 De enda negativa med att bo fem personer under samma tak är att alla kommer o går olika tider (= Man man blir väckt när man sku få sova) och att det uppstår en kraftig köbildning utanför wc:n på morgonen. En komisk detalj som jag även kan tillägga är att om man kommer hem på natten kan man räkna med att nästa dag bli informerad exact vilken tid man kom hem. De kan t.ex. låta såhär: Mamma: "Du kom sent hem igår, klockan var 3.47!" Jag brukar tacka för informationen och fortsätta med det jag gör :D  

Jag har varit en gång och hälsat på i Norge och Julian har varit här nere en gång. Vi har inte varit mer än en månad från varandra åt gången så de har gått super bra. Nu ser man också resan mer som en belöning och får äntligen vara tillsammans igen<3 Julian firar julen i Norge men efter det kommer han till Finland eftersom resan startar härifrån. Nu är det 25 dagar tills vi åker, iiik spännande!      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar