tisdag 28 december 2010

Packa pappas kappsäck

Idag kom Julian till Finland!!<3 Hann inte chilla med honom mer än en timme, sen var det dags för nattur.. *SuCk* Men ei se mitään, att ha mannen i samma land som en själv är ändå ett framsteg! Julian blev hemma i tomtekulla och fick ta del av Janis och Hanis duschrutiner som varar minst 40 min :D

Klockan är 2.51 och jag känner mig ganska rastlös, så tänkte att jag lika bra kan fundera på vad som skulle vara bra att ha med sig på resan. Har gjort upp en packningslista som för tillfället består av detta:

-Ca 3 omgångar kläder
-Bikini
-Solglasögon
-Hygiengrejs
-Lättorkande handuk
-Liten ryggsäck
-Vatten- / vindtät rock
-Regnkappa
-Regnskydd till rinkan
-Solkräm
-Lenkkiskor
-Sovpåse
-Myggnät
-Kopior av pass och flygbiljetter
-Vaccinationskort
-Pengbälte
-Ficklampa / Pannlampa
-Lås
-Ipod + laddare
-Kamera + laddare
-USB-minnestickor
-Adapter
-Syset
-Vattentäta påsar för kännykkä
-Minigrip-påsar för att skydda elektronik
-Letterman
-Käsidesi
-Tamponger
-Jesustejp
-Pannband, spennen, pampulan
-Växlad valuta
-Lonely Planet resebok om Asien
-Anteckningsmaterial
-Reseförsäkringsintyg
-P-piller
-Compede plåster
-Vanliga plåster
-Näsdukar
-Insektgift
-Öronproppar
-Adressbok
-Huvudvärkstabletter
-Immodium
-Malariatabletter

Vad har jag glömt?

2 kommentarer:

  1. Ta kopior på kreditkorten också (+ en lista på alla de nummer som behövs, så att ni får alla kort spärrade om något sku hända). Flipflops kan ju vara bra :) Sen rekommendera man oss att äta maitohappobakteerin före vi for och första tiden där för att få en så stabil mage som möjligt... Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen, ska adda dem ti min lista ;) Ses imo, krams <3

    SvaraRadera