lördag 12 mars 2011

Gueststar in Australia

Halsningar fran Sydney och the visiting gueststar - Emma! Jag fick den stora äran att skriva ett inlagg har pa bloggen :)

Allting borjade med att Bettina och Julian skrev "kom och halsa pa!" i ett eller flera mail. Nar jag sedan insag att jag har tid och mojlighet att fara, sa gjorde jag ett litet impulsköp - en resa till Australien!

Jag anlande till Sydney en natt efter B & J, tidigt pa fredag morgon efter ungefar 25 timmars resande. Resan gick bra, jag sov mesta delen av flygtiden! Framme i Sydney tog jag tåg och tunnelbana till Kings Cross station, dar B & J motte mig

Forsta dagen var mulen - jag svettades och B & J tyckte det var kallt. Vi satsade pa att se oss omkring i centrum av Sydney under dagen. Vi besokte bland annat Sydney Tower,
Australian Maritime Museum och tog en tur med färjan runt udden med operahuset. Lite hann vi shoppa ocksa! Dagens basta var nog en paus med drink i solen vid hamnen. En liten corona smakar alltid godt :)

Efter mycket gående under dagen åkte vi tillbaka till vara hotell for att sova. B & J har ett fint rum pa ett hotell, och jag hade en sang i ett 8 personers rum pa ett backpacker hostel en bit ifran. Nar jag kom in till rummet var dar fullt med folk och jag insag att jag nog inte skulle fa sova riktigt annu :D Det var bara att joina mina festande room mates. Efter en timme gick de flesta ivag till någon bar, men några blev kvar pa rummet. Jag krop upp i min sang och låg dar och pratade med killarna och lyssnade pa deras chilliga musik tills jag somnade.

Idag har Betty varit lite däckad av dalig mage, sa hon blev och vilade pa rummet. Jag och Julian tog en tur till Bondai Beach. Det var helt ljuvligt - sol, sand, surfingtavlingar och megavågor att simma i! Och som den bleka finne jag for tillfallet annu ar, sa klarade jag faktiskt av flera timmar i solen utan att bränna mig! Nu har vi gjort oss fardiga for att kolla in Sydneys nattliv, och nu ar alla tre pa benen igen :)

Nu ska jag låta B & J ta over igen, tack for ordet! :)
Cheers mates!

1 kommentar:

  1. hi,nice blog,,I'm going to visit Australia, but as I googling around and came across http://www.evisaasia.com, it stated the visa is only for single entry, does anyone know is there any way to get multiple entry visa? Currently I'm in Malaysia. need travel more than 1months.any help?

    SvaraRadera