onsdag 2 mars 2011

Skoldpaddor, tusenfotingar och magic mushrooms

Guess who's back, back again?? Betty's back, tell a friend! Jepulis, har e jag antligen fri fran bedbug betten! Det var helt grymt kan jag beratta och kliade gjorde det sa tusan i TRE hela dagar! Jag hade bett overallt men mest pa bakre laren och pa armarna. Nar jag steg upp ur sangan sag jag tre kryp (den minsta nagra mm lang och den storsta narmare en cm!!) kila ivag, najs! Nu har man testat pa det ocksa och det ar inte att rekommendera!

Idag bytte vi hotell har pa Gili Trawangan on, budgeten skulle inte riktigt ha hallit att bo hela vistelsen pa poolhotellet.. Julian hittade en riktigt trevlig bungalow pa samma stalle var hans gym ligger, helt vid stranden och halften billigare an det forra. Roligt ar det aldrig att byta fran ett bra stalle till ett samre (vi blev valkomnade av en tusenfoting som satt och tryckte i vart badrum) men kanske man overlever tva natter! :)

Annars sa trivs vi jatte bra har, det ar verkligen en paradiso dar tiden star stilla vattnet ar kristallklart och manniskorna ar ljuvliga! Vi har cyklat runt on, hittat nya kaverin (Luke och Bryony fran Jersey / England), snorklat och chillat. Snorkla gjorde vi idag pa morgonen, det var helt fantastiskt! Jag sag tre stora vattenskoldpaddor och Julian sag fem! Det var helt fantastiskt! Man kunde dyka ner och titta pa dem pa en meters avstand, wow! Vi sag en som shagga i sig koraller och en annan som simmade upp till ytan efter luft och darefter forsvann ner i djupet. I vattnet fanns ocksa massor med farggranna fiskar och koraller, det ar som en helt ny varld!

Imorgon skall vi gora ett nattdyk som gar ut pa att man far och dyka efter att det blivit morkt. Vi har hort att man skall se helt andra fiskarter nar det ar morkt och att manga fiskar jagar just da sa det blir sakert tufft. Det later ganska sa skrammande men alla har egna ficklampor och skubagruppen ar relativt liten, sa man borde inte tappa bort sig ;)

Julian blir fragad i alla fall 10 ganger varje dag om han vill kopa magic mushrooms, gras etc. Han fragade mej har om dagen om han ser ut som nan drugdealer dar han stod med haret fixat upp i en mohikan och den stora tatueringen blottad. Jag maste bara svara att nu gor han lite det :D Jag tankte sjalv bli lurad att testa pa svampar idag nar vi at lunch. Jag bestallde en baguette med sallad, skinka och ost och servitoren fragade om jag ocksa vill ha svamp i min baguett. Jag tankte inte destu mer pa vad det var for svamp utan svarade bara "Yes pleace" och tankte att det blir gott med svamp ocksa. Efter att servitoren gatt fragade Julian mej vad jag riktigt bestallde!? Jag var snabbt upp pa benen pa vag efter servitrisen :D Inga svampar har inte, speciellt inte klockan 13 pa dagen hehe!

Pa kvallen blir det lite fest for var del, Bernie fyller ar sa vi skall ut och ata och testa pa det lokala risvinet som var bartender skall fixa at oss. Vi uppdaterar er med bilder och annat skoj och nagra dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar