tisdag 25 januari 2011

Koh Samui del 2

Saa mins int helt va vi beretta i del 1 men, del 2 ar lite saftigare. Med typ ladyboys, tattoo och regn. Bade hehe och fy f... :)

Naja, dom 3 senaste dagarna har det typ regnat (typ som a sta i dusjen), men vi har enda haft roligt. Jag ha til eks tilbringt 6 timmar i en tatto shop dar jag har blivi tatuerad med en bambus stikka. (old shcool u know) hehe, nat som jag mast seia tog sjukt nar han tatuera "on my bone liksom". Och jag betala ungefo 110 euro!! Helt sjukt billigt da. Hemma sku man sekert betala 1000 el kanskje mer. Och i tillegg fick jag se "one boob" av en random tysk brud som sku tatuvera sig. :) hehe
Den ha killen som tatuera mig var vaktmastare fo ett hostel 20 min fran Metal Tatto i Lamai, men han hadde tatuerad med bamboo sticks i 15 ar sa han var pro. Sa ut som den varste pot rokande gangsteren i hela Thailand men rolig och chill va han. :) Beretta om sina brudar och hu ofte han rokte forut, men int nu mera da. Och hela tiden kolla han att jag var okey och fragde om jag int sku ha lite marihuana. :) Rolig jappe det dar och til er alla som har tankt dra til Koh Samui sa metal tattoo ar stellet om du tankar tatuera dig.

Medan jag var och tatuera mig var Betty och kolla ut grandmother och grandfather rocks, var pa en egen liten sighseeing och tog en timmes massage.
Dom ha "stenene" som det jo ar ligger i slute av Lamai Beach och ungefo 5 min ifran vart hotel. Legenden berettar om en famil (mor, far och son). Mamman och Pappan ble fangat i en storm pa veg til skredderen med dressen til sin sons brollop. Ingen av dom kunne simma sa dom drunknade, men pga doms goda avsikter ble dom forstenat. Stenane star kvar idag och dom representerar mannen och kvinnan. (se bild sa fattar ni)

Sen pa kvalden va vi och kolla pa "lamai beach strip" sa den populart kallas. Har fantes det alt ifran ladyboys til barer da man kjopte en drink sa fick man en poledance. (naice det ) :) Barar med namnen honey club, mama bar, fantastic girls, and so on.

Vi va och eta pa nagre stands och ba gick runt i stan. :) Mast si att det ar en stad som kommer til live om natten och man kan ba tanka pa att det ha sku int ens va feststallet i Koh Samui. Det var roligt och se alla dom oilka barerna och alla dom gamla mennen som hang runt omkring.

Tyverr sku vi tidligt upp sa vi gick hem tidligt a sova. Nu ar vi pa Koh Phangan och vi publiserar ett innlagg senare om det. Men det finns flera bilder under Koh Samui nu sa kolla dom :) .

6 kommentarer:

  1. Hur kan man göra en tatuering med en bambusticka? don't get it :D

    aah... saknar så mycket till paradiset när jag såg era bilder :) å ni börjar ju bli rikit bruna! -bra med lite regn, så det inte går till någon överdrift ;)

    Jag har haft sjuk avhandlingsstress och nästan fått magsår (ish)... därav min tillfälliga frånvaro från bloggen, men nu är jag back in business.

    Sköt om ER!

    SvaraRadera
  2. tack vänskun för kortet! blev så glad:) här rullar vardagen på som vanligt med skola o jobb och här har int hänt nånting som sku vara intressant att berätta. Om du kommer ihåg så sku jag med farsan min käymäs ti dubai, de va riktit fint o nog sevärt! Ni ska njuta för fulla muggar där borta och sköt om er! <3

    Cöllan

    SvaraRadera
  3. Med en bambusticka gor man de "manuellt", de e ingen nal son gar automatiskt. I endan av bambustickan faster man nalen som kan vara bredare eller smalare beroende pa hur nogrannt de ska bli. Sag helt sjukt ut! Jag fick ga o kopa ol o tobak ti julle sa att han sku klara sej :D

    Bra att korte kom fram, man vet aldri sakert heh! Dubai mast man nog se i nat skede, later tufft!

    Ha de super o skot om er!<3

    SvaraRadera
  4. O ja glomde ju nastan saga att qitah du ska int stressa fo mycke me avhandlingen, ta en drink for min skull sa lattar det ;)

    SvaraRadera