söndag 13 februari 2011

Livet pa El Nido

Det har varit sa chill att vara pa samma destination en langre tid, det ar forvanansvart jobbigt att resa hela tiden. Vi har ett stort rum pa Og's pensionate sa man har kunnat packa upp sina saker och vadra dem lite. Man borjar kanna sig hemma i den har lilla byn. Vi har hittat de basta matstanden och lever billigt. I gar anvande vi sammanlagt 7 euro (2 pers, mat och annat) + hotellnatten forstas. Det ar nog vart rekord hittils ;)

Julian har hittat ett litet gym dar han stortrivs. Det ar billigt ocksa, kostar 1 e per gang. Agaren vinkar alltid villt at Julian nar har gar forbi, rolig typ! Jag var pa min forsta morgonlenkki idag med Lady Gaga. Det var helt sjukt vad alla lokala manniskor stirrade! De ser val inte sa ofta en flicka springa forbi i en liten topp.. Men kanske det var helt bra med askadare, man springer ju destu hardare :D Jag hann ocksa ga till frissan idag! Vet nu inte hur nojd jag ar (halften av haret ar typ borta och jag som vill lata haret vaxa langre..) men man kan val inte vanta sig att det skulle bli perfekt har. Jag sa nog at henne att hon int skall ta nagat pa langden men nu forsvann det i alla fall 5 cm.. Nah vad kan man, far val bara "work this hair" som de sager i Top Model hehe! Som tur kostade det bara 2 euro och frisoren min var pratsam och rolig. Hon trodde jag var 15 ar och tyckte att jag hade en jatte lang nasa. Tackar och bockar sa jag!

Imorgon skall vi fara pa Island hopping och besoka bl.a. Big och small lagoon som ar nagra av de mest fotograferade platserna pa El Nido. Vi hittade ett canadensiskt par idag, Adrian och Karen, son kanske kommer med. Vi skall ikvall ut och ata med dem, sa vi skall planera mer da!

PS. Det finns nu tva olika kartor pa bloggen for Elli, Qitah och Mop, sa att ni ska ha det lattare att folja med ;) Den ena kartan finns pa bloggens hogra sida (visar var vi befinner oss just nu) och den andra finns langst ner pa bloggen (visar var vi varit med bollar och streck, made by Julian). Enjoy!

10 kommentarer:

  1. Ojj vad ljuvliga bilder från El Nido, ser ut som att ni verkligen är på semester nu! :)
    Många kramar!
    //Emma

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får/fick en kiva dag i big/small lagoon, sätt gärna bilder :) Glad vändag dit långt borta i Asien! <

    /Cöllan

    SvaraRadera
  3. Hejhopp! Glad allahjärtansdag till er båda! <3
    Hördu den där kartan som de står "Här finns vi just nu" visar bara Helsingfors centrum åt mig, borde man klicka vidare nånstans på den eller va e de...?

    SvaraRadera
  4. Glad vändag till er! :)

    Jag ser också bara Helsingfors på kartan :)

    SvaraRadera
  5. hmm, ar visar den typ El Nido. Men allright tack tack. Skal kolla va den har for fel, men kan handa att den ba viser var du ar nar man logger pa! konstig grei i sa tilfellet! men skal kolle det! Tack igjen.

    Glad Vandag til er bada!

    SvaraRadera
  6. Glad alla hjartans dag ti er alla fran Betty me!<3

    SvaraRadera
  7. Jeejee :) Tack för kartan längst ner! Nu både vet jag var ni är + att jag höjt min allmänbildning inom geografin med några steg, hehe.

    Å så ville jag också önska er trevlig vändag! <3

    SvaraRadera
  8. Hehe :) nu har vi just flytta den pa ny! sa nu ar den int langst ner mere.. Hehehe, istellet ar den overst. Men den borde vara like bra och i tillegg far man lite informasjon om vad som ar pa kommande. ;) have fun!

    SvaraRadera
  9. Tack för kartorna, de hjälper verkligen! <3

    SvaraRadera
  10. Jee, kiva att hora<3

    SvaraRadera